فراکسیون مناطق ترک‌نشین کاملا قانونی است / نص قانون اساسی درباره اقوام را اجرایی خواهیم کرد



نيازمنديهاي مهناد -درج آگهي رايگان - تبليغات رايگان - تبليغات اينترنتي - خريد و فروش بي واسطه

نماینده مردم تهران در مجلس:

فراکسیون مناطق ترک‌نشین کاملا قانونی است / نص قانون اساسی درباره اقوام را اجرایی خواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نصر: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تدریس زبان مادری نص قانون اساسی است که تا حالا پیگیری نشده بود و ما حالا آن را پیگیری می‌کنیم. ما تمام اصول معطل مانده قانون اساسی را نسبت به اقوام پیگیری خواهیم کرد و نگاهمان ایران و بر اساس قانون اساسی است.

به گزارش نصر به نقل از یول پرس، محمدرضا بادامچی عضو فراکسیون مناطق ترک‌نشین ایران درباره آخرین وضعیت این فراکسیون گفت: فراکسیون مناطق ترک‌نشین ایران با افتخار تمام تشکیل یافته و نمایندگان ترک در آن حضور دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون نیز انجام گرفته که آقای پزشکیان به عنوان رئیس انتخاب شدند و تمام اعضای هئیت رئیسه از افراد شناخته شده و علاقه‌مند به ایران هستند.

وی اظهار داشت: ما براساس قانون اساسی به اقوام نگاه می‌کنیم اما افسوس که برخی نگاه تحقیرآمیز به اقوام دارند. ما مقابل این دیدگاه هستیم و به همه احترام قائلیم. ما نگاه ایرانی داریم که همه اقوام در آن جای دارند.

رییس فراکسیون کار مجلس افزود: ما اصولی از قانون اساسی را که به اقوام ارزش و جایگاه قائل شده، در این دوره از مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهیم کرد. مخصوصا اینکه ترک‌ها دارای نفوس و جایگاه ویژه‌ای هستند و اگر ترک‌ها نبودند شاید ایران امروز با مشکلات بسیاری مواجه بود، پس شایسته نیست که ترک‌ها از حقوق اولیه خود محروم باشند. به همین دلیل ما بر اساس قانون اساسی عمل خواهیم کرد.

بادامچی دلیل مخالفت برخی‌ها با تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین و یا تدریس زبان‌های مادری در دانشگاها و مدارس را نگاه خاص افراد دانست و گفت: تدریس زبان مادری نص قانون اساسی است که تا حالا پیگیری نشده بود و ما حالا آن را پیگیری می‌کنیم. ما تمام اصول معطل مانده قانون اساسی را نسبت به اقوام پیگیری خواهیم کرد و نگاهمان ایران و بر اساس قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: ما گفتمان قانونی داریم و مثل مخالفان دنبال تشنج و خشونت نیستیم، برخی‌ها مخالف اجرای قانون اساسی هستند که باید آگاهانه آنها را رصد کرده و بر اساس قانون عمل نماییم.

عضو فراکسیون مناطق ترک‌نشین همچنین در خصوص هتک حرمت دکتر پزشکیان در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: آنانی که به ملت ایران و قانون اساسی احترام قائل باشند، هیچ زمانی به نماینده مجلس توهین نمی‌کنند. توهین به دکتر پزشکیان نشان داد که آنان به ایران و قانون اساسی احترامی قائل نیستند. قطعا این هتک حرمت را پیگیری خواهیم کرد تا متوجه شویم نیت این افراد چه بوده است.

بادامچی ادامه داد: فراکسیون مناطق ترک‌‌نشین داخل مجلس تشکیل شده و کاملا قانونی بوده و رسمیت دارد. موضوع حاشیه ای نیست که عده‌ای بلند شوند و بگویند آقایان مجرمند و فلان‌اند چراکه ما دور از قانون عمل نمی‌کنیم و کاملا آشکار است که نیت مخالفان خیر نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان مناطق ترک‌نشین در پایان گفت: من با افتخار در غرفه گروه رسانه‌ای یول حضور یافته و زمانی که تلاش شما را می‌بینم که به دو زبان ترکی و فارسی فعالیت می‌کنید افتخار می‌کنم و آرزو می‌کنم نه یک رسانه بلکه ده ها رسانه این چنینی داشته باشیم.

منبع: نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • ارسال شده در : 15 آذر 1395 ساعت: 22:42 + تعداد بازديد : 59